Brengen en halen
Kinderen dienen gebracht te worden met een verschoonde luier en hebben al ontbeten. Eventuele bijzonderheden worden van tevoren al geappt of worden bij het brengen verteld. Haalt iemand anders onverwachts uw kind op dan word er contact met u opgenomen, tenzij dit duidelijk van tevoren afgesproken is.
Eerder brengen en later halen wordt doorberekend per 15 minuten. Bij later komen en eerder halen worden de normale contracturen doorberekend.
Vakantie en vrije dagen
Tijdens uw vakantie en/of vrije dagen betaald u de contracturen gewoon door. Mocht de vakantie en/of vrije dagen tegelijk met die van mij gepland worden dan betaald u logischerwijs deze dagen niet door, er is immers geen opvang. De kinderopvangtoeslag die u ontvangt is berekend op de contracturen, zodoende ontvangt u over deze dagen kinderopvangtoeslag. De gastouder geeft zo snel mogelijk de vrije dagen en vakanties aan u door. Ruilen van dag is toegestaan mits er in diezelfde week ruimte is.
Ziekte
Is uw kind ziek laat dit dan zo snel mogelijk weten. De contracturen worden wel in rekening gebracht. Is uw kind een langere periode ziek, dan worden de contracturen maximaal 4 weken in rekening gebracht.
De gastouder dient niet zomaar medicatie toe, tenzij op doktersvoorschrift en al eerder gegeven. Onder medicatie vallen ook zetpillen! U tekent hiervoor het medicatieformulier in.
Wordt uw kind ziek tijdens de opvang dan word het op prijs gesteld uw kind zsm op te halen.
Bij koorts en lamlendigheid, diarree en/of spugen is uw kind weer welkom als hij/zij minstens 24 uur klachtenvrij is. Dit om eventuele besmettingen van de groep tegen te gaan.
Bij (kinder)ziektes (waterpokken, krentenbaard, roodvonk etc) wordt er per situatie gekeken of het kind welkom is of niet. Gelieve ziet de gastouder dat er transparantheid is over eventuele ziekte en het gebruik van een zetpil voordat de opvang is begonnen.
Gaat uw kind naar het consultatiebureau voor een vaccinatie dan is het kind na 36 uur weer welkom in verband met eventuele allergische reacties.
Betalingsverplichting
Indien de vraagouder de betalingsverplichting niet nakomt, dat wil zeggen een betalingsachterstand heeft van 1 maand, zal de opvang per direct gestopt worden. De vraagouder blijft betalingsplicht houden over de openstaande facturen. Wanneer de betaling niet is voldaan binnen de vastgestelde termijnen, is de gastouder genoodzaakt een incassobureau in te zetten waarvan de gemaakte kosten voor rekening van de vraagouder zijn.
Uitstapjes
We proberen elke dag naar buiten te gaan. Uw kind kan dus vies worden! Zorg altijd voor een extra setje kleding. Denk ook aan ‘weerbestendige kleding’. Laarsjes en regenjassen in de herfst, sjaal en muts in de winter of een zonnehoedje in de zomer. Gelieve uw kind in te smeren met zonnebrand in de ochtend. Gastouderopvang de Appelboom geeft de voorkeur aan natuurlijke zonnebrand en heeft deze in huis. Let ook op de bewegelijkheid van kleding voor kinderen.
Hygiëne
Gastouderopvang de Appelboom zorgt voor schone bedjes na ieder slaapje. Ook worden de slaapzakjes en lakens wekelijks gewassen. Na elk eet en drink moment wordt er schoongemaakt en ook het toilet krijgt meerdere keren op een dag een poetsbeurt. Eventuele gebruikte potjes uiteraard ook.
Gastouderbureau
Gastouder de Appelboom werkt met het volgende bureau:
- Kidko,
Deze hanteert een opzegtermijn van 1 maand. Voor de gastouder geldt een wettelijke opzegtermijn van 1 maand vanaf de datum van opzegging. De algemene voorwaarden van het bureau zijn te vinden op hun site en in het contract die samen met het bureau getekend is.
Overige
Alle zaken die niet genoemd zijn in de huisregels, worden per situatie beoordeeld. Er zal een passende oplossing voor beide partijen gezocht worden.
TradeTracker